Мабуть, цей вид пошкодження шин найскладніший у доказах щодо причин виходу з ладу для сприйняття та оцінки з боку власника, навіть тоді, коли наявність пошкодження шини очевидна;
Як правило, у експерта є головна ознака, яка використовується як доказова база - стан герметизуючого шару безкамерної шини на момент звернення. Річ у тім, що герметизуючий шар безкамерної шини складається з бутилового каучуку, нанесеного на її внутрішню поверхню, який має властивість змінювати свій стан під впливом температури шини, бувши своєрідним "індикатором" її стану;
Розрізняють такі послідовні стадії стану герметизуючого шару безкамерної шини при підвищенні її температури понад допустиму:
- "потемніння кольору" по колу в місці підвищеної температури;
- поява "бархатистості" на "потемнілих" місцях у разі подальшого підвищення температури (шагренева шкіра);
- при подальшому підвищенні температури відбувається розшарування елементів конструкції (сепарація) шини і подальший "вибух";
Найчастіші потенційні причини виходу шин з ладу за цією ознакою:
- експлуатація за невідповідності тиску і навантаження;
- пошкодження диска;
- несправність повітряного вентиля і його елементів;
- механічне пошкодження конструкції шини;
- неякісний монтаж шини на диск;
- неякісний ремонт шини;
Показовим є той факт, що наочною демонстрацією змін технічного стану безкамерної шини в процесі експлуатації з постійним перегрівом є випадок, описаний нашим клієнтом-водієм:
"Їхав дорогою, все було нормально, зупинився поїсти в придорожньому кафе, почав трапезу і раптом почув "вибух" шини на своїй машині. Прибіг до машини в надії знайти шкідників, але таких не виявилося. Поставив собі запитання: "Що б це означало?"
А це означає, що під час руху автомобіля співвідношення балансу тепла, створюваного працюючою шиною і відведеного від неї шляхом теплопередачі на елементи конструкції та обдування потоком повітря вже перевищувало критичне значення. Після зупинки обдув припинився, а теплова інерція тривала, привівши конструкцію шини до фатального результату. Цей випадок часто відбувається і під час руху, все питання тільки в часі настання фіналу, який залежить від ступеня перегріву конструкції шини;
Тому, дуже важливо перед кожною поїздкою перевіряти шини на пошкодження і т.д.
← Предыдущая Следующая →