067 510 40 33
      056 732 3 347

Не смогли дозвониться?
Пн-Вс с 08:00 до 20:00
Ваша корзина: 0 товаров
Ваша корзина: 0 товаров

Життя вантажної шини

У поняття "життя" вантажної шини ми вкладаємо насамперед період часу, протягом якого шина придатна до експлуатації, використовується на транспортному засобі та приносить нам прибуток як продукт для нашого бізнесу.

Сучасні вантажні шини найвідоміших торгових марок мають високу вартість і володіють значним ресурсом експлуатації, що наближається до 1 млн. км пробігу, завдяки інноваційним технологіям, що використовуються при створенні силового каркаса.

Виробники шин постійно вдосконалюють склади гумотехнічних сумішей, що використовуються в конструкції шини. Однак у процесі природного старіння їхні характеристики змінюються в гірший бік, тому всі виробники шин встановлюють гарантійний період у 5-6 років, протягом яких гарантується збереження всіх заявлених властивостей. За межею цього періоду виробник не може однозначно гарантувати збереження всіх початкових властивостей.

Таким чином, купуючи вантажну шину, ми, з одного боку, маємо можливість зняти "врожай" з шини у вигляді кілометрів пробігу, а з іншого боку, маємо орієнтуватися на терміни використання, обмежені гарантійними зобов'язаннями.

Поряд із процесом природного старіння шин, що відображаються в гарантійних зобов'язаннях виробника, є штучне старіння, спричинене фізичним зношенням шини і насамперед її протекторної частини.

У зв'язку з цим завдання власника забезпечити у відведений термін кілька періодів "життя" шини: від первинної установки до утилізації (у міру зносу протектора до гранично допустимої залишкової глибини протектора - для вантажівок 1,0 мм).

На практиці використовується так звана "теорія 4-х життів шини" у двох основних версіях.

Версія перша

Стан шини

Орієнтовний ресурс, %

Термін використання, років

Нова оригінальна

100

̴2

Шина з поглибленим малюнком протектора

25

̴0,4

Відновлена "гарячим" способом

100

̴2

Шина з поглибленим малюнком протектора

25

̴0,4

 

 Версія друга

 Стан шини

Орієнтовний ресурс, %

Термін використання, років

Нова оригінальна

100

̴2

Шина з поглибленим малюнком протектора

100

̴2

Відновлена "гарячим" способом

100

̴2

Шина з поглибленим малюнком протектора

25

̴0,4

  

Принципова різниця двох версій "теорії 4-х життів" полягає в способах відновлення шин після повного зносу оригінальних шин ("гарячим" або "холодним" способом) і циклах виконання нарізки.

Обидві теорії "життів" шини використовуються на практиці.

Однак, ґрунтуючись на власному досвіді експлуатації шин, вважаємо, що версія №2 є кращою, оскільки, незважаючи на можливу різницю в ресурсі пробігу відновлених шин різними способами, нарізку бажано виконувати в останній період "життя" шини, оскільки це може знизити ризик втрати частини її ресурсу.

Таким чином, ми прагнемо вписатися в строки гарантованих властивостей шини та реалізовувати потенційні можливості ресурсу пробігу шин, закладених виробником у силовому каркасі. Наведені цифри не є абсолютно точними, оскільки залежать від умов експлуатації шин і в кожному конкретному випадку можуть значно відрізнятися.

На практиці можлива й інша кількість "життів", оскільки це, насамперед, визначається як правильним вибором шин, так і дотриманням умов правильної експлуатації.

За матеріалами книги "Книга про шини" Шуляк В.М.

← Предыдущая Следующая →